Britský umělec Henry Moore (1898–1986) je považován za autoritu modernistického sochařství. Svým dílem ovlivnil tvorbu řady jednotlivců i celé umělecké tendence. Výstava v podrobné chronologii zkoumá diplomatický rámec i další mechanismy provázející prezentaci a recepci Moorovy tvorby v kontextu kulturní studené války. Především však sleduje vliv jeho díla na československé sochařství ve druhé polovině 20. století. Prezentuje známé i méně známé osobnosti z centra i regionů, které se Moorovou tvorbou nechaly inspirovat a rozpracovávaly jeho postupy zaměřené na práci s biomorfními tvary, s vnitřním a vnějším prostorem sochy či rozvíjely plasticitu na hraně mezi abstrakcí a figurací.
Do výstavy se podařilo zapůjčit několik originálů děl Henryho Moora. Vedle nich jsou instalována díla československých sochařů a sochařek představující sondy do rozličných tvůrčích poloh. Téměř stovka plastik a prací na papíře je uspořádána do vzájemně se prolínajících skupin tematizujících dominantní impulzy Moorovy tvorby a představujících československé sochařství z nové perspektivy.
Výstavu doplňuje a rozvíjí stejnojmenná odborná publikace, která v širokém politicko-společenském a uměleckohistorickém záběru reflektuje autorův vliv na československé sochařství ve specifických podmínkách státního socialismu.
Výstava byla podpořena Ministerstvem kultury České republiky a Statutárním městem Hradec Králové.
Henry Moore, Vladislav Gajda, Vladimír Havrilla, Alena Honcová, Miloslav Chlupáč, Rudolf Chorý, Vladimír Janoušek, Věra Janoušková, Vítězslav Jungbauer, Josef Kaplický, Jan Kodet, Marius Kotrba, Sylva Lacinová, Theodor Lugs, Ladislav Martínek, Luboš Moravec, Zdeněk Němeček, Zdeněk Palcr, Zdeněk Šimek, Antonín Širůček, Josef Wagner, Jindřich Wielgus, Hana Wichterlová, Ladislav Zívr
ZLEVA: Ladislav Zívr, OROSENÝ LIST (1966); PERLA (1965); ROZERVANÁ (1960); Henry Moore, HLAVY, POSTAVY, NÁPADY (1958)
ZLEVA: Henry Moore, MAKETA PRO NÁSTĚNNÝ RELIÉF Č. 3 (1955); Sylva Lacinová, KVĚT (1973); Rudolf Chorý, FÉNIX (1964)